Läs mer om det uppdaterade gränssnittet

Stor uppdatering i BASTA

Publicerad 22 apr. 2025

Vi är glada att kunna informera om de stora förändringarna som kommer att synas i vårt användargränssnitt från och med tisdag den 22 april. Vi har genomarbetat och lyft gränssnittet som du som användare loggar in i för att hantera företag, faktureringsuppgifter och administration av inlagda artiklar. 

Lyftet innebär att har att flikar har ändrats och vilken information som du som användare/företag kan se. Vi kommer även att lyfta in information om fakturering och avtal till vårt digitala gränssnitt.

Vi gör detta för att ge en ökad transparens och möjlighet till er som företag att enklare se om det finns behov av att uppdatera era uppgifter. Befintlig information finns självklart kvar. 

Nya funktioner

  • Utökade möjligheter att filtrera och få fram registrerade artiklar, samt enklare administrering av dem. Alla registrerade artiklar kommer att finnas i en dynamisk vy och du kan själv byta ordningen på kolumner. Samt sortera och filtrera fram produkter som du vill uppdatera eller granska.

  • Bättre möjligheter att fälla undan menyer för att få större ytor att jobba med data. Detta gäller även när man jobbar med att registrera artiklar, där det nu kommer finnas att möjlighet att jobba i helskärmsläge.

• Se ditt företags faktureringsinformation direkt i gränssnittet.

  • Förbättring av fliken insikter. Nu kan man välja mellan olika typer av diagram för att kunna titta på den data man har om sina registrerade artiklar.  

  • Möjlighet att kunna lägga in GTIN-prefix på företagsnivå. Det kommer att underlätta för alla som använder API-anrop.

  • Lättare att växla mellan olika företag om du administrerar artiklar för mer än ett företag.

  • Möjligt att ange vem som ska vara primär kontaktperson under fliken "Användare". Detta gör att vi på BASTA lättare kan säkerställa att rätt person får rätt information när det sker förändringar i systemet. 

Nytt flöde för nya kunder

Vi har även uppdaterat flödet för att ansluta nya företag till BASTA-systemet. Det ska minimera manuella steg och korta ledtiderna under anslutningsprocessen. Processen kommer nu att ske i två steg:

1) När man loggat in klickar man på ”Registrera nytt företag” och anger grundläggande information. Då skapas ett företag.

2) I nästa steg kan användaren i lugn och ro fylla i informationen som behövs. Till exempel information om fakturering och vem som skriver under avtal. När all obligatorisk information är ifylld kan man sedan skicka in registreringen. 

För att underlätta denna process kan man i högermenyn följa vilken information som saknas för att kunna skicka in registreringen. När all information är ifylld kommer BASTA att skicka ut ett digitalt avtal för signering. När avtalet är signerat aktiveras företaget och man kan börja registrera artiklar.